Jesteś niezalogowany
NOWE KONTO

Polski Deutsch

      Zapomniałem hasło/login


ä ß ö ü ą ę ś ć ł ń ó ż ź
Nie znaleziono żadnego obiektu
opcje zaawansowane
Wyczyść



Ostatnio dodane
znaczniki do mapy

maras - Administrator
Popski
maras - Administrator
FM
StaSta
FM
Popski
FM
FM
FM
FM
maras - Administrator
FM
FM
FM
FM
maras - Administrator
maras - Administrator
Stan
T.Rex
FM

Ostatnio wyszukiwane hasła


Lista ostatnio skomentowanych artykułów
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Tytuł (Autor) Komentarzy Ostatni komentarz Data ostatniego komentarza
Staw Wierzchowicki w księstwie legnickim   (Tado) 2 Tado 2021-06-24 21:36:25
Aleja Lipowa   (maras - Administrator) 2 cezar56 2021-06-20 23:13:01
Robert Klatt (1862-1932)   (maras - Administrator) 1 Piotr Kmiecik 2021-06-18 01:59:12
Papierfabrik Breslau - Fabryka Papieru Zakrzów   (kate16) 8 kate16 2021-06-14 13:02:21
Kartonik   (maras - Administrator) 1 maras - Administrator 2021-06-12 22:44:23
Kiedyś tuman dziś...   (maras - Administrator) 2 Paweł Rychter 2021-06-07 08:46:48
Lista niesfotografowanych wrocławskich ulic   (MacGyver_74) 44 Wolwro 2021-06-07 01:46:27
1 2 3 4 5 6 7 8 9



Lista ostatnio skomentowanych zdjęć.
Kliknij na komentarz, aby na niego odpowiedzieć
1 2 3 4 5 6 7 8 9

maras - Administrator°

Zbigniew Waluś (2021-06-24 19:46:01) Przypisałem do wydawnictwa.

maras - Administrator (2021-06-24 21:58:31) Co oznacza data 1902-1997 przy wydawnictwie?



U.N.°

Stan (2016-10-25 09:21:58) Ta widokówka zamieszczona jest też w kronice wsi Droszków na stronie 166, z podpisem sugerującym, że została ufundowana przez rodzinę Kintscher z tej wioski ("Kintscher-Kapelle an der Grenze nach Oberhannsdorf").

Zbigniew Waluś (2021-06-24 19:47:36) Przypisałem do wydawnictwa.



Waclaw Grabkowski°

Waclaw Grabkowski (2012-04-21 21:20:47) Jest podobna, ale podpis inny. Proponuję obydwie pozostawić

Waclaw Grabkowski (2013-02-27 18:46:31) Podmieniłem na większe.

Zbigniew Waluś (2021-06-24 19:45:17) Przypisałem do wydawnictwa.



Termit°

Zbigniew Waluś (2021-06-24 19:07:26) Oczywisty błąd autorów. John Quincy Adams był prezydentem Stanów dopiero 25 lat później. Kiedy zwiedzał Śląsk był skromnym ambasadorem Stanów Zjednoczonych. Taki sam zabieg z tablicą .



Zbigniew Waluś°

Popski (2021-06-24 14:52:59) Dopisałem do budynku po prawej.



Kostja86°

maras - Administrator (2021-06-24 00:11:52) Zbyt rozległe datowanie... Jeżeli nie znasz przybliżonego datowania to lepiej będzie wyglądać data z exifa (19 czerwiec 2021 r/), bo zdjęcie zostało wykonane właśnie wtedy, a w podpisie zdjęcia napisać o jaki okres chodzi. Po lewej stronie widać fragment z numerem telefonu z Breslau... Pięciocyfrowe numery telefonów to już prawdopodobnie lata 20-30 XX w.

Kostja86 (2021-06-24 08:31:22) Dzięki za info, poprawiłem. Tym kawałkiem gazety miałem uszczelnioną podłogę, zwinięta w rulonik i upchana pomiędzy dechami.

maras - Administrator (2021-06-24 08:41:09) O takich ciekawostkach, warto pisać w podpisie zdjęcia :))



Przemek (NR)°

Rick (2021-06-23 20:30:28) Wspaniałe miejsce.



Virzzz - Administrator°

Wioletta Synoś (2011-03-18 19:43:47) To już z cała pewnością Żerniki,a skoro tak to to wcześniejsze to też Żerniki

morgot (2011-03-18 21:57:00) Tak to ul. Gdacjusza

Wioletta Synoś (2011-03-18 19:58:54) Chodzi mi o to poprzednie

IVVO (2012-12-27 23:49:01) Takie same budynki są też w Bystrzycy Kłodzkiej, ul. Leńskiego:

Mmaciek - Administrator (2012-12-28 00:06:12) IMHO wszystko się zgadza, zatem przypisałem odpowiednio zdjęcie.

piotruniek (2013-05-27 12:29:05) Według mojej mamy która z rodzicami przyjechała do Wrocławia w 1945/46r. i mieszka na Gdacjusza od tamtego czasu do dziś jest to na 100 % ul.Gdacjusza.Budynki, przewody elektryczne biegnące po tej samej stronie,jednakowe drewniane ogrodzeni które pamięta.Na zdjęciu budynków w Bystrzycy Kłodzkiej,ul.Leńskiego wyrażnie widać,że budynki stoją na wznoszącej się ulicy.Co widać chociażby po różnicach wysokości ogrodzeń i ich podmurówek.

maras - Administrator (2013-05-27 20:00:52) Kolega Piotruniek poddaje w wątpliwość prawidłowość przypisania do Bystrzycy Kłodzkiej sugerując, że to jest Wrocław ul. Gdacjusza... patrząc na to zdjęcie też zaczynam mieć wątpliwości...

piotruniek (2013-05-29 10:31:07) Ul. Gdacjusza (na której mieszkam od urodzenia)od strony ul.Berberysowej zabudowana była a na dzień dzisiejszy w części jest budynkami o nieco innej architekturze niż od strony ul.Rumiankowej.Od Berberysowej- po jednym kominie,inne wypusty z oknami od ulicy,po dwa okienka na'' trójkącie''inny rozkład wnętrza. Jeżeli chodzi o to czy to ul.Leńskiego czy to Gdacjusza największe moje wątpliwości budzi to,że Leńskiego ''idzie pod górę''.Tak jak pisałem powyżej:widać po ogrodzeniach i ich podmurówkach.

piotruniek (2013-05-31 17:29:08) Na tym zdjęciu małe trójkątne okienka na bocznej ścianie budynku znajdują się bliżej szczytu dachu tak jak na Żernikach,na Gdacjusza- Na ul.Leńskiego są one mniej więcej w równej odległości od szczytu dachu i od trzech okienek poniżej.Można zmierzyć.

piotruniek (2013-05-31 19:43:45) Na stronie muzeum architektury wrocław jest projekt Langjahr Konrad- architekta( ) ogrodzenia na ul.Gdacjusza-Czepkostraasse-Neukirch identyczny jak na tym zdjęciu.

jkw (2021-06-22 13:51:15) Chyba już najwyższy czas uporządkować przypisanie tego zdjęcia. Z opisu wprawdzie wynika jednoznacznie, że jest to ul.Leńskiego (ob. Miodowa) w Bystrzycy Kłodzkiej, ale pozostało błędne przypisanie do ul.Gdacjusza we Wrocławiu. Aż dziwne, że w komentarzach nikt nie zwrócił uwagi choćby na ilość prostokątnych okien w ścianach szczytowych, na poziomie pierwszego piętra: w Bystrzycy są trzy, na Gdacjusza dwa.



Zbigniew Waluś°

RAJL (2020-12-15 12:19:48) Witaj Zbyszku, mam taki tekst związany ,jak to u mnie bywa, z Wójtowicami. Dotyczy on też być może tego obiektu i obiektu w Stojkowie, do którego również dodałeś ostatnio ogłoszenia. Tekst brzmi: "Właściciel ścieralni Hans (Johannes) Fizia pojawił się w Wójtowicach jako właściciel ścieralni prawdopodobnie wraz ojcem Florianem, którzy 15 czerwca 1921 roku założyli tutaj spółkę „Fizia und Sohn”. Obaj przybyli z Żor (niem. Sohrau) na Śląsku i działali w branży papierniczej. Hans był od roku 1925 także współwłaścicielem ścieralni w Radochowie koło Lądka (w spółce „Fizia und Weis”) a jego ojciec Florian zarządzał fabryką papieru w Stójkowie (Olbersdorf) koło Lądka. W Wójtowicach oprócz ścieralni, rozwijano działalność szlifierską kryształów, tak że w 1925 roku zarejestrowano do ochrony wzorniczej 7 specjalnych wzorów szkła ołowiowego i kryształowego. Florian, który w latach 20-tych XX wieku mieszkał już we Wrocławiu, zmarł w roku 1928 i od tego czasu Hans był wyłącznym właścicielem interesów." Czy mógłbyś znaleźć jakieś potwierdzenie dla tych informacji w Twoim rewirze?

Zbigniew Waluś (2020-12-16 10:30:47) Na razie nic nie mam więcej.

Zbigniew Waluś (2021-06-22 12:38:35) Znalazłem informację o śmierci Floriana Fizi w lądeckiej gazecie

RAJL (2021-06-22 12:59:47) Dzięki!

RAJL (2021-06-22 13:01:09) Takie gazety to kopalnia wiedzy.



maras - Administrator°

RAJL (2021-06-22 12:11:32) Doskonale widoczna tzw. "Aleja lipowa"

maras - Administrator (2021-06-22 12:12:51) Dopisałem.


1 2 3 4 5 6 7 8 9