Pierwszy most kolejowy na linii Kłodzko Gł. - Wałbrzych Gł. (km 0,3) Położony jest przy wyjeździe ze stacji Kłodzko Gł. nad rzeką Nysą Kłodzką. Przyczółki mostu wyposażone są w ceglane umocnienia, służące w przeszłości za wartownie. Kratowa część nośna, której konstrukcja wznosi się ponad oś toru, zamknięta jest od góry stalowymi elementami. Oprócz przyczółków most wspiera się na jednym murowanym filarze. Stalowe przęsła, podobnie jak ośmiu innych mostów, znajdujących się na tej linii wyprodukowane zostały w Königshütte mieszczącej się w dzisiejszym Chorzowie. Poszczególne elementy mostu są nitowane, gdyż w czasie budowy nie stosowano jeszcze technik spawalniczych. Pierwszy pociąg przejechał przez wiadukt 10 czerwca 1878 r pokonując trasę z Kłodzka do Nowej Rudy. Oficjalne otwarcie tego odcinka miało miejsce 1 czerwca 1879 r. Długość mostu wynosi 99,3 m, wysokość w świetle do lustra wody to 5,5m.
(K.K. phantasma 1958 na podst. "Koleją z Kłodzka do Wałbrzycha" i "Powstanie i rozwój kolei na Ziemi Kłodzkiej w latach 1854-1914" - Przemysław Dominas).