Żelazny Most - Eiserne Brücke. Most powstał na trasie kolejowej z Ustki do Szczecinka. Nazywany był również Dickebachbrücke, gdyż wybudowany został w pobliżu osady Dickebach. Tą sama nazwę nosiła rzeczka dzisiejsza Pląsa. Okolice mostu są bardzo malownicze, niedaleko
znajdował się staw fabryki Neumanna, przedwojenni mieszkańcy Miastka wybierali się tam na wycieczki. Źródliska rzeczki Pląsy znajdowały się w Scharnkesee (jez. Czarnka), następnie przepływała przez Gross Dorfsee (jez. Wołczyca), Klein ...
Żelazny Most - Eiserne Brücke. Most powstał na trasie kolejowej z Ustki do Szczecinka. Nazywany był również Dickebachbrücke, gdyż wybudowany został w pobliżu osady Dickebach. Tą sama nazwę nosiła rzeczka dzisiejsza Pląsa. Okolice mostu są bardzo malownicze, niedaleko
Pokaż więcej
Pokaż mniej
znajdował się staw fabryki Neumanna, przedwojenni mieszkańcy Miastka wybierali się tam na wycieczki. Źródliska rzeczki Pląsy znajdowały się w Scharnkesee (jez. Czarnka), następnie przepływała przez Gross Dorfsee (jez. Wołczyca), Klein Kirchsee (jez. Kościelne), Mittelsee (jez. Średnie) Achtersee (obecnie bagnisty teren w Wołczy Małej), Biallensee (jez.Białynia) następnie biegła malowniczą doliną do stawu Neumanna i wpływała do Studnicy w okolicach dzisiejszej rybakówki. Most żelazny zbudowano w 1878 r., ponieważ linia kolejowa przebiegała przez wąwóz powstały w wyniku erozji rzeki Pląsy. Nad wąwozem przewieszono stalową konstrukcję, którą w latach 30’zastąpiono betonem z dwoma filarami pośrodku, a poza tym obłożono czerwoną cegłą. Wycofujące się wojska niemieckie pod koniec II wojny światowej wysadziły ten most aby utrudnić zaopatrzenie wojsk sowieckich. Kiedy linia kolejowa została uruchomiona po wojnie, w tym miejscu powstał kolejny żelazny most. Jednak konstrukcja stalowa nośna znajduje się teraz powyżej toru. Dominik Radecki Za |
|||||||||||||||||||||||||||||||