Budowę linii głównej z Wrocławia do granicy państwa za Międzylesiem rozpoczęła pod koniec 1870 roku spółka Kolej Górnośląska (OSE), która będąc już częściowo znacjonalizowana realizowała cele Państwa Pruskiego po wygranej wojnie z Austrią w 1866 r. - utworzenie strategicznych korytarzy transgranicznych. Na Ziemię Kłodzką kolej wkroczyła w następujących etapach:
- 08.06.1873 r. - odcinek Ziębice - Kamieniec Ząbkowicki - Bardo (26,9 km)
- 21.09.1874 r. - odcinek Bardo - Kłodzko (9 km)
- 01.07.1875 r. - odcinek Kłodzko - Bystrzyca Kłodzka (19,3 km)
- 05.09.1875 r. - odcinek Bystrzyca Kłodzka - Międzylesie (17,2 km)
- 15.10.1875 r. - odcinek Międzylesie - Lichkov (6,1 km)
Więcej nt. kolejowego przejścia granicznego Międzylesie - Lichkov w artykule Wojka Michalskiego:
Kilometraż stacji (st.) i przystanków (po.) linii nr 276 liczony od grupy torów WGB stacj Wrocław Główny (w nawiasie kilometraż niemiecki).
Pogrubieniem zaznaczono stacje węzłowe,
kursywą obiekty nieczynne/nieistniejące:
-
,
Kamieniec Ząbkowicki, st., km 71,886 (km 71,82)
- Bocznica szlakowa 622 (d. żwirownia), km 75,471
-
, Suszka, po., km 77,302 (km 77,23)
-
, Bardo Przyłęk, st., km 82,544 (km 82,46)
-
, Bardo Śląskie, po., km 84,439 (km 84,36)
-
Morzyszów (Neißtal), post. odstępowy, (km 88,23) - zlikwidowany po 1945 r.
-
, Ławica, po., km 90,400 (km 90,32)
-
,
Kłodzko Główne, st., km 93,481 (km 93,39)
-
,
Kłodzko, bocznica WPHO (skład opału), km 93,650
-
, Kłodzko Miasto, po., km 95,216 (km 95,14)
-
,
Kłodzko Nowe<, podg., km 97,573 (km 97,38)
-
,
Krosnowice Kłodzkie, po., km 100,362 (km 100,30)
-
, Krosnowice Górne, d. st., km 101,341 (km 101,89)
-
, Gorzanów, st., km 104,760 (km 104,69)
-
Zabłocie (Krotenpfuhl), post. odstępowy, (km 107,55)
-
, Bystrzyca Kłodzka , po., km 111,336 (km 111,26)
-
, Bystrzyca Kłodzka Przedmieście, st., km 112,778 (km 112.72)
-
, Długopole Zdrój, po., km 118,343 (km 118,26)
-
, Domaszków, st., km 121,756 (km 121,67)
-
, Roztoki Bystrzyckie, po., km 124,705 (km 124,62)
-
, Międzylesie, st., km 129,950 (km 129,85)
-
Boboszów (Bobischau), post. odstępowy, km 135,870 (km 135,77), zbudowany po 1938 roku - obłsugiwał trójkąt Boboszów - Dolni Lipka (post. Adler) - Lichkov
- granica państwa, km 136,064 (km 135,91)
-
,
Lichkov ČD, st., km 138,307 (przedwojenny kilometraż nie uwzględniał Lichkova - Lichtenau)