MENU
Tablica wotywna za uratowanie życia.

Dodał: Zbigniew Waluś° - Data: 2015-06-27 20:27:36 - Odsłon: 914
07 kwietnia 2015

Data: 2015:04:07 10:51:29   ISO: 100   Ogniskowa: 50 mm   Aparat: NIKON CORPORATION NIKON D5100   Przysłona: f/8   Ekspozycja: 10/2500 s  


Samochody Lesława Orskiego.
Od roku 1978 roku jeździł Renault 5 Alpine (silnik 1600) Jeździł kilka nim kilka lat po czym kupił w RFN drugi mimo że pojechał po Golfa. W 1985 roku zakupił Volkswagena Golfa Gti i zaczął nim jeździć od połowy sezonu. Samochodem tej marki Lesław Orski startował aż do końca kariery, do 1995 roku twierdząc że w tym czasie zniszczył około 20 Golfów.
W latach 1985-1990 jeździł bardzo dużo. Startował w wyścigach płaskich i rajdach. Zdobył kilka tytułów mistrza i wicemistrza Polski. W 1987 tytuł vice mistrza Polski w generalce. Orski i jego pilot wspominali że jeździli wtedy bardzo mocnym Golfem Gti 16V eks fabrycznym odziedziczonym po mistrzostwach świata. Jak powszechnie wiadomo VW Motospowt udzielał się w tamtych latach w RSMŚ. W 86 (ostatnim roku istnienia gr B w MŚ) Kenneth Eriksson zdobył tytuł Mistzra Świata grupy A. W 87 takimi autami jeździli dalej Eriksson i Erwin Weber. Ich rywalami były wówczas znane również z tras RSMP Renaulty 11 Turbo. Golfy były nieco cięższe ale i mocniejsze. Silnik o pojemności 2000 16V gr A dawał około 200KM co czyniło go jednym z najsilniejszych aut na trasach RSMP choć i tak był słabszy od Poloneza 2000 Turbo gr B Bublewicza w 87. Orski rozbił jednak doszczętnie te auto prowadząc w Rajzie Zimowym 1988.
Jechał 200 km/h. To był styczeń 1988 roku. Okolice Kłodzka. Droszków. Świadek tamtego zdarzenia do dziś nie wierzy, że kierowca i pilot mogli wypadek przeżyć. Ściął dwa drzewa i rozbił się dwa metry nad drogą na trzecim drzewie. Cudem wyszedł cało z tego wypadku (choć miał problemy z kręgosłupem) natomiast z auta nie zostało nic. Orski więc zakupił nowego Golfa. W 1988 roku Orski nic jednak nie osiągnął ale w 89 był czwarty. Zdarzył się jednak znowu poważny wypadek gdy na trasie raju Polski rozbił kompletnie Golfa. W 1993 roku planował Golfa III ale nic z tego nie wyszło. Rafineria Gdańska nie wyłożyła pieniędzy, podobnie w 1994 roku kiedy dostał tylko nowy silnik do starego auta. Za

  • /foto/5536/5536069m.jpg
    2015
  • /foto/5536/5536071m.jpg
    2015
  • /foto/5536/5536072m.jpg
    2015

Zbigniew Waluś°

Poprzednie: Tablica kamienna Lesława Orskiego Strona Główna Następne: Tablica kamienna Lesława Orskiego