Prawdopodobnie w latach 20. XX w. zbudowano drewnianą kładkę nad Nysą Kłodzką, łączącą d. Holzplan z prawobrzeżną promenadą. Skracało to drogę mieszkającym w południowej części miasta po obu stronach rzeki. Mimo solidnej konstrukcji, ta przeprawa uległa zniszczeniu podczas powodzi we wrześniu 1938 r. W tym samym miejscu postawiono nowoczesną kładkę "na linach", po wojnie zwaną "kładka wisząca". Miała ona ok. 2 m szerokości, ze "ścieżką" z grubych desek. Pod koniec lat 60-tych zmieniono konstrukcję ...
Prawdopodobnie w latach 20. XX w. zbudowano drewnianą kładkę nad Nysą Kłodzką, łączącą d. Holzplan z prawobrzeżną promenadą. Skracało to drogę mieszkającym w południowej części miasta po obu stronach rzeki. Mimo solidnej konstrukcji, ta przeprawa uległa zniszczeniu podczas powodzi we wrześniu 1938 r.
Pokaż więcej
Pokaż mniej
W tym samym miejscu postawiono nowoczesną kładkę "na linach", po wojnie zwaną "kładka wisząca". Miała ona ok. 2 m szerokości, ze "ścieżką" z grubych desek. Pod koniec lat 60-tych zmieniono konstrukcję na bardziej stabilną. Oprócz dwóch filarów blisko przeczółków, zbudowano trzeci ustawiony niesymetrycznie (poza normalnum nurtem). Przęsła stalowe łączone, lekko łukowe. Szerokość bitumicznej ścieżki 2 m, długość kładki 51 m. Zniszczone przęsła podczas powodzi 1997 r. zostały wkrótce odbudowane. [Stan] |
|||||||||||||||||||||||||
|
||
Kładka stalowa II (rz. Nysa Kłodzka / ul. Malczewskiego - ul. Słowackiego) na innych fotografiach | ||